6 Sebab Saya Ambil ESP

March 14, 2015

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Seperti yang dijanjikan, saya ada janji tau kat previous post saya Resepi ESP Terlajak Laris nak share kenapa saya mesti ambil ESP.

Jeng jeng jeng. Baca Bismillah dulu. Barulah berkat :p

Siapa yang belum tahu lagi, ESP ni bukanlah tablet atau softgel. ESP adalah dalam bentuk serbuk. Kita kene bancuh dia. So pada yang tak boleh nak telan vitamin - vitamin ni, why not give a try ESP pula. Cuba dulu baru tahu.




Sebab Saya Minum ESP

1. Sebagai breakfast harian saya

Sebagai student, saya sangat particular pasal breakfast saya. Kalau tak makan, memang saya akan lapar dan terus kena gastrik. Dulu zaman belajar degree memang saya ni gastrik teruk. Siap pengsan bagai. Kan bila lapar, bila pensyarah tu mengajar kat depan pun macam masuk telinga kanan keluar telinga kiri je. Sebab dalam kepala ni asik ucap lapar lapar lapar. Hehe. Dulu ada juga saya breakfast makanan berat (nasi lemak, roti canai dan lain - lain), pastu confirm ngantuk. Mata berat je tau.

Sekarang, memang rutin harian saya breakfast mesti dengan ESP. Kalori pun rendah. Minum secawan je tapi tahan sampai tengahari. Saya selalu juga makan tengahari pukul 3 petang. Gastrik memang dah takdelah. Tapi yang syoknya tulah saya jimat masa untuk buat breakfast. Bancuh - bancuh dan terus minum dalam kereta masa on the way ke kelas. Kan lebih mudah.


2. Membina sel dan tisu yang baru

Actually saya ni picker eater. Kulit memang kering. Kadang nampaklah sel mati tu. Siap ada tanda hitam kat lutut, buku lali dan siku. Memang ketara sangat kulitnya. Even kat tangan saya pun boleh nampak kulit kering. Bukannya tak pakai losyen, pakai dah banyak - banyak tapi still the same.

So saya pun cubalah ambil ESP ni berharap masalah kulit saya tu kembali normal. Alhamdulillah dengan izin Allah kulit saya memang dah takde sel mati. Memang rasa lembut je. Gebu gebas uolls. Hahaha. Angkat bakul sendiri ni. Kena angkat juga sebab saya yakin dengan apa yang saya guna.


3. Kekal Bertenaga

Saya seorang superwoman yang memang kehidupan saya memang ke sana ke sini. Kalau tak ke kelas, saya ke library, atau mungkin saya ada program, edar flyers dan sebagainya. Masa saya terlalu berharga untuk dibazirkan. Jadi untuk pastikan saya tak mudah letih dan penat, ESP memang membantu saya untuk bertenaga. Bukan tu saje. Saya siap boleh joging 2 round tasik lagi walaupun saya baru balik kelas. Hehehe.

4. Boleh buat homemade masker

Seminggu sekali saya akan make sure akan beri kasih sayang kat muka saya ni. Penting tau jaga imej ni. First impression la katakan. Hehehe. So saya tak perlu nak bazirkan masa dan wang ringgit untuk ke spa. Boleh buat facial sendiri kat rumah. Bancuh dengan air je terus tempek kat muka. Semudah ABC. Cewah! Jimatnya lagi bukan nak pakai banyak pun. Setengah sudu pun dah cukup.



Berilah peluang kedua kepada kulit anda.


5. Jimat duit

Dulu saya memang makan berat 3x sehari. Cuba bayangkan kalau saya makan nasi campur harga RM5, sehari saya dah habiskan RM15. Sebulan dah jadi Rm450. Sekarang bila ada ESP, saya hanya makan tengahari je untuk berat. Nampak tak tabiat pemakanan saya pun berubah. Actually nak macam orang lain juga bertukar kepada gaya hidup sihat. Ada ke orang nak mati cepat. Hehehe.


6. Nak kulit cantik dan bermaya

Tipulah kalau perempuan takde perasaan nak kulit cantik. Seorang isteri pun macam mana sekalipun mesti nak tunjuk yang terbaik dekat suaminya. Takkan suami nak tengok yang buruk - buruk betul tak? Macam saya yang anak dara ni of course saya kene jaga diri siap - siap konon - konon preparation sebelum kahwin. Kui3.


Oklah cukuplah dulu. Nak off dah ni. Lewat malam online di kampus tercinta. Hehehe.


Nak order dengan saya, jangan lupa tau Saadah 013-7976876. Ok daaa~

You Might Also Like

0 comments

Flag Counter